Heel Nederland fit thuis met Gorilla Sports
Toen de coronapandemie op zijn hoogtepunt was speelde het merendeel van onze tijd zich thuis af. En toen de sportscholen óók nog de deuren moesten sluiten, sloegen we massaal aan het thuissporten. Gorilla Sports voorziet Nederland van hun eigen homegym. Van ab trainers tot kettlebells: alles vloog het magazijn uit. Maar hoe werkt dat nou precies, zware sportapparatuur verzenden?
Zware pakketten met gekke afmetingen
Gorilla Sports is dé webshop met alles voor je eigen home gym. Met een assortiment voornamelijk bestaande uit gewichten en complete fitnessapparaten is de verzending ervan nog niet zo eenvoudig. Seval Okyay, verantwoordelijk voor inkoop en teamlead klantenservice Gorilla Sports, merkte al snel dat reguliere verzendpartijen vaak niet zaten te wachten op pakketten van tientallen kilo’s. Bovendien bestaat een halterset vaak uit 4 tot zelfs 8 pakketten, die nooit op hetzelfde moment konden worden bezorgd. Verwarrend voor de consument en al helemaal niet efficiënt. Brenger schoot te hulp.
Onverwachte groei
Gorilla Sports zorgt er al ruim 8 jaar voor dat Nederlanders in beweging blijven en bovendien in de omgeving van hun eigen huis kunnen sporten. Een uitkomst voor wanneer je weinig tijd hebt of toen het coronavirus ons allemaal verplicht thuis liet zitten. Seval: “Toen het coronavirus in Nederland kwam en de sportscholen dicht gingen, was het grootste deel van de voorraad binnen 1,5 week uitverkocht. We gingen van 30 klanten-mails per dag naar opeens een mailbox met 6000 berichten met de vraag waar de bestelling bleef”.
Nadat de voorraad weer enigszins was genormaliseerd kwam het moment dat Brenger een groot deel van de transporten ging verzorgen. “Een partner van ons verzond al grote items met Brenger en die raadde het aan. Zo is het balletje gaan rollen.” Tegenwoordig voert Brenger meer dan 100 bulky transporten per maand voor Gorilla Sports uit.
Een switch in vervoerder: geen overslag, geen schade
Niet iedere verzendpartij zit te wachten op grote pakketten van zo’n 20 à 30 kilo. Ook vindt er bij reguliere verzendpartijen veel overslag plaats waardoor er vaak schade ontstaat.
“Het gaat het op een kar, vervolgens op een rolband, dan weer op een kar en dan in de bus. Dan heb je vaak wel schade. Vrijwel iedere zware of grote doos kwam gehavend bij onze klanten aan”. Bovendien worden veel van de items die Gorilla Sports verkoopt in verschillende delen verpakt en verzonden waarbij deze met reguliere post nooit op dezelfde dag aankwamen. Dat leverde veel onduidelijkheid op bij klanten.
Deze onduidelijkheid is er niet meer sinds Brenger het transport regelt. De avond voor het transport krijgt de klant van Gorilla Sports vanuit Brenger een update over hoe laat de koerier voor de deur zal staan. Daardoor is de klant altijd op de hoogte van de status van het transport en is dus op het moment van levering thuis, in tegenstelling met pakketpost. Bovendien worden de bestellingen op dezelfde dag opgehaald en bezorgd waarmee de kans op schade minimaal blijft. Seval: “Het allergrootste voordeel is dat alle pakketten onbeschadigd en in één keer aankomen bij onze klanten.”
Samen groeien met een missie
“Door de feedback die ik ontvang van onze klanten weet ik dat ze de koeriers van Brenger als fijn ervaren.” Naast dat hun zendingen schadeloos en vriendelijk worden geleverd waardeert Seval het contact met Brenger. “Brenger kijkt naar hoe wij samen kunnen groeien en hoe we het samen beter kunnen maken voor onze klanten.”
Het doel van Gorilla Sports is heel duidelijk: Nederland in beweging laten komen en gezonder maken. En daar helpt Brenger graag bij.
Brenger Business
Zoek jij ook een flexibele partner die goede service biedt en die ook nog eens duurzaam, snel én voordelig is? Met Brenger regel je binnen enkele minuten het transport van grote spullen. Dankzij ons netwerk van meer dan 1000 uitstekend presterende koeriers op de weg, garanderen wij kwalitatieve bezorging van jouw producten, is er altijd voldoende capaciteit en bespaar je een hoop CO2 uitstoot.