Algemene voorwaarden voor gebruikers van Verzenden met Brenger met een Betaalverzoek via Marktplaats

Voor Marktplaats-gebruikers die gebruik maken van Verzenden met Brenger met een Betaalverzoek via Marktplaats, gelden de standaard Algemene Voorwaarden voor Opdrachtgever en de Vervoersovereenkomst, met de volgende uitzonderingen:

Totstandkoming van de Opdracht en Vervoersovereenkomst

  1. De Opdracht komt tot stand op het moment dat de Opdrachtgever vooruit heeft betaald en een ophaal- en bezorgdatum is overeengekomen met de Verkoper via de datumselectie op de Brenger Website. 
  2. De Vervoersovereenkomst tussen Opdrachtgever en Vervoerder komt tot stand op het moment dat de Vervoerder aangeeft de geplaatste Opdracht te zullen gaan vervoeren.
  3. De Opdrachtgever aanvaardt dat op alle Opdrachten de Vervoerovereenkomst van toepassing is, zoals die door Brenger aan Opdrachtgever wordt aangeboden op het moment dat de Opdrachtgever de Opdracht plaatst en daarmee de Vervoerovereenkomst accepteert. De Opdrachtgever accepteert de Vervoerovereenkomst voordat deze door de Vervoerder geaccepteerd kan worden.

Diensten en betalingen

  • Brenger niet is verplicht om Opdrachten te plaatsen op het platform, als deze niet voldoen aan de onderstaande voorwaarden. Ook geldt voor dergelijke transporten de schadeverzekering niet. Brenger mag dergelijke transporten te allen tijde annuleren:
    • Het transport bevat één of meerdere artikelen die groter zijn dan 400x180x160 cm
    • Het totale volume van het transport is groter dan 4m³.
    • Het totale gewicht van het transport is zwaarder dan 200 kg
    • Het transport heeft een ophaal- of afleverlocatie buiten Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)
    • Het transport betreft een organisme (planten/dieren)
    • Het transport betreft etenswaren
  • De Dienst die standaard wordt geboekt via Marktplaats, is Stoeplevering. Bij Stoeplevering gaan de Verkoper en de Opdrachtgever/Koper akkoord met de volgende ophaal- en afleversituaties:

    Ophaalsituatie
    De Verkoper zet de spullen klaar op de stoep en helpt de koerier met inladen.

    Afleversituatie
    De Opdrachtgever/Koper helpt de koerier met uitladen en brengt de spullen zelf naar binnen.

  • Indien de Verkoper en/of Opdrachtgever/Koper niet in staat is om aan de voorwaarden van Stoeplevering te voldoen, kunnen “Extra Services” (tilhulp) worden bijgeboekt door de Opdrachtgever/Koper via de Brenger website, of door contact op te nemen met Brenger Support.
  • Transporten zijn verzekerd tegen schade en diefstal zoals beschreven in Artikel 4 van de Vervoersovereenkomst, met als uitzondering dat het maximaal verzekerde bedrag €1.000,- bedraagt.
  • De prijs voor de Dienst wordt betaald via Online Payment Platform B.V., in de digitale omgeving van Marktplaats.
  • De prijzen voor de Dienst staan vermeld op Marktplaats. Alle prijzen voor de Dienst zijn inclusief BTW. De prijzen voor de Dienst kunnen door Brenger zonder aankondiging worden gewijzigd. De geldende prijs is de prijs zoals vermeld op Marktplaats. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan eerdere prijzen.
  • De prijs voor Extra Services wordt betaald via Mollie Payments B.V., in de digitale omgeving van de Brenger website. 
  • De prijzen voor Extra Services staan vermeld op de Brenger Website. Alle prijzen voor de Extra Services op de Brenger Website zijn inclusief BTW. De prijzen voor Extra Services kunnen door Brenger zonder aankondiging worden gewijzigd. De geldende prijs is de prijs zoals vermeld op de Brenger Website. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan eerdere prijzen.

Annulering en voorwaarden

  1. De Opdrachtgever kan de Opdracht annuleren via de Tracking Pagina of door contact op te nemen met Brenger Support.
  2. Bij annulering van de Opdracht door de Opdrachtgever gelden de volgende voorwaarden t.a.v. (gedeeltelijke) terugbetaling:
    • Wanneer de Opdracht nog niet is ingepland door een Vervoerder, heeft de Opdrachtgever altijd recht op volledige terugbetaling
    • Wanneer de Opdracht reeds is ingepland door een Vervoerder, heeft de Opdrachtgever recht op:
      • Volledige terugbetaling, indien de Opdracht tot 60 uur voor de afgesproken ophaaltijd wordt geannuleerd
      • Gedeeltelijke terugbetaling, ter hoogte van 50% van de totale prijs van de Dienst en Extra Services, indien de Opdracht binnen 24-60 uur voor de afgesproken ophaaltijd wordt geannuleerd
      • Gedeeltelijke terugbetaling, ter hoogte van 25% van de totale prijs van de Dienst en Extra Services, indien de Opdracht binnen 24 uur voor de afgesproken ophaaltijd wordt geannuleerd
    • Bij annulering van de Opdracht door de Vervoerder zal Brenger helpen om een nieuwe Vervoerder te vinden, indien gewenst. In het geval van definitieve annulering heeft Opdrachtgever recht op volledige terugbetaling.
    • Storting van terugbetalingen geschiedt als volgt:
      • (Gedeeltelijke) terugstorting van betalingen voor Diensten geboekt via Marktplaats wordt uitgevoerd door Online Payment Platform B.V.
      • (Gedeeltelijke) terugstorting van betalingen voor Extra Services geboekt via de Brenger Website wordt uitgevoerd door Mollie Payments B.V.