Retourneren van grote interieur artikelen: NADUVI regelt het makkelijk en efficiënt met Brenger
Met ruim 300 zorgvuldig geselecteerde topmerken en een breed assortiment aan home & living-producten met hoge kortingen, is NADUVI de grootste online interieur outlet van Nederland. Maar de ambities zijn veel groter. Na de markten te hebben veroverd in Nederland, België en Duitsland, heeft NADUVI het doel om de grootste online aanbieder van Europa te worden. Wij spraken Floris van Santen, Head of Operations bij NADUVI, over hoe Brenger hen helpt bij het retourneren van grote producten zoals banken, tafels en bedden.
Constant een sterk aanbod tegen een extreem goede prijs
NADUVI is geen gewone interieur aanbieder maar een gloednieuwe online marketplace gericht op home&living. NADUVI biedt de mooiste spullen aan voor in en rond het huis. Dit, tegen de beste prijs en altijd met korting. Floris: “We integreren de verkopende partners met ons slimme platform, waarna de leveranciers de orders direct verwerken en daarbij verantwoordelijk zijn voor de verzending naar de klant, het zogenoemde dropship model. In dit concept gaan er geen producten fysiek door onze handen.” Een warehouse of een logistiek ecosysteem zul je niet bij ze vinden, hierdoor is het model goed schaalbaar. NADUVI is vooruitstrevend als concept; er zijn weinig vergelijkbare bedrijven. De spelers die in de buurt komen, opereren meer op het gebied van flash sales. Floris: “Wij hebben constant een sterk en zeer ruim assortiment tegen een extreem goede prijs. Dat maakt het tot een succesformule.”
De perfecte partner voor retouren
NADUVI’s leveranciers verwerken de inkomende orders, wat betekent dat zij ook verantwoordelijk zijn voor de verzending van de goederen naar de klant. Het retourproces wordt om meerdere redenen centraal gecoördineerd door NADUVI. De kleinere producten kunnen via de reguliere post worden verzonden. Echter voor het retourneren van grotere objecten zoals banken, bedden en kasten is een andere aanpak vereist. Floris: “Dan is het in mijn ogen essentieel dat je één partner hebt die het retourproces kan faciliteren voor al hetgeen dat afwijkt van de standaard afmetingen. Hierbij past een partij zoals Brenger, die met ons meedenkt, maar nog belangrijker, onze sterke groei aankan.”
Geautomatiseerde oplossing
Een groot deel van de retouren bij Naduvi betreft grote artikelen dan de standaard pakketafmeting. Je kunt je voorstellen dat hier veel tijd in gaat zitten. Voorheen gebeurde het inboeken van retouren ook via Brenger, maar werd dit manueel gedaan door de klantenservice. Tegenwoordig is Brenger geïntegreerd in het retourenplatform van partner Returnista. Zo kan de klant een retour aanmelden en wordt er op basis van afmetingen en/of gewicht van het product de juiste retouroplossing getoond. In het geval van afwijkende producten, komt Brenger dus naar boven. “Die keuze wordt automatisch voorgelegd. Zo is eigenlijk het gehele proces – van aanmelden door de klant tot ophalen door Brenger en de uiteindelijke terugbetaling naar klant, geautomatiseerd en met enkele klikken geregeld”, aldus Floris.
Makkelijk en efficiënt
NADUVI is tevreden over de samenwerking met Brenger en de service die het hun klanten biedt. Floris: “Bij alles wat we doen, staat de klant centraal centraal. Zo ook voor het optuigen van de het retourproces. De huidige opzet met Brenger is gemakkelijk, snel, efficiënt en neemt een hoop zorgen uit handen van onze klant. Het interne proces is eveneens efficiënt ingeregeld; onze klantenservice kan snel schakelen met Brenger in geval van vragen. De lijntjes zijn kort.” Middels Google Review en Trustpilot delen NADUVI’s klanten hun shopervaring. “Er komt meer dan regelmatig een review binnen waarin niet alleen wordt gesproken over de sublieme shopervaring en het perfecte assortiment, maar specifiek ook over de levering en retourafhandeling.”
NADUVI over de toekomst met Brenger
NADUVI groeit stevig door en de ambities zijn groot. Begevend in een markt waar naar schatting ruim 150 miljard aan business in de Europese sector zit, lonken ook de landen buiten de huidige markten. Zo zit bijvoorbeeld ook Frankrijk in de pijplijn. Voor producten die met de standaard pakketpost worden verzonden, kunnen ze makkelijk opschalen. De uitdaging zit met name in de grotere producten die niet op het standaard contract mee kunnen. Floris: “We zijn continue op zoek naar partners die met ons mee kunnen groeien en vooral ook de snelheid aankunnen. In Brenger hebben wij dit gevonden. We delen dezelfde visie, groeipad en ambities. Ik zie voordeel in het gezamenlijk optrekken om zo onze business – en met name de klantervaring – van bestelling tot levering en/of retour continue te verbeteren.”
Brenger Business
Zoek jij ook een flexibele partner die goede service biedt en die ook nog eens duurzaam, snel én voordelig is? Met Brenger regel je binnen enkele minuten het transport van grote spullen. Dankzij ons netwerk van meer dan 500 uitstekend presterende koeriers op de weg, garanderen wij kwalitatieve bezorging van jouw producten, is er altijd voldoende capaciteit en bespaar je een hoop CO2 uitstoot.
Kan Brenger ook wat voor jouw onderneming betekenen? Vraag nu een offerte aan!