Jouw transport, binnen 3 minuten geregeld
- Stap 1
- De volgende informatie heb je nodig van de Marktplaats-(ver)koper: ophaalsituatie (voordeur, verdieping), mogelijke ophaalmomenten, afmetingen en gewicht, zijn of haar contactgegevens.
- Stap 2
- Bekijk direct de prijs, vul de informatie in en betaal. Je krijgt de goedkoopste prijs als het over 3 werkdagen (of later) kan worden opgehaald en bezorgd.
- Stap 3
- Wij laten je weten welke koerier er komt.
Makkelijker en voordeliger
Jouw opties voor een dressoir van Amsterdam naar Rotterdam
- Kosten huur en benzine
- Kost veel tijd en moeite
- Zware spullen tillen is gedoe
- Hoge kosten
- Kost veel tijd om te regelen
- Beperkte beschikbaarheid
- Voordelig en betrouwbaar
- Jij kiest wat jou uitkomt
- In 3 min je transport geregeld
De best beoordeelde Marktplaats koeriers
Over koerier Ulgino
Over koerier Sandor
Over koerier Peter
Over koerier Walid
Over koerier Homam
Jouw transport zo geregeld
Elk busje op de weg gevuld
Want zo wint iedereen: koerier, klant en het milieu.
Onze koeriers komen overal
In elke uithoek van Nederlandse en Vlaamse provincies.
Veelgestelde vragen
Kan ik een Marktplaats-aankoop met Brenger laten vervoeren?
Heb je een groot item gekocht of verkocht op Marktplaats? Bespaar tijd, geld en gedoe en verstuur het makkelijk met Brenger. Je regelt je transport al vanaf €42. Boek je bezorging eenvoudig via het Marktplaats Betaalverzoek. Zo werkt het:
- Bekijk de prijs in een Betaalverzoek
Om de prijs te berekenen, doe een betaalvoorstel via de Marktplaats-chat en kies voor Brenger als leveringsoptie. Betaal voor het product en de bezorging in een keer. - Plan je bezorging
Na betaling word je doorgestuurd naar Brenger. Geef minimaal 3 bezorgdata door via de planner. De verkoper kiest een dag, en jullie ontvangen beiden een bevestiging. - De koerier gaat aan de slag
Een professionele koerier pakt het transport op. De avond voor de bezorging ontvang je een 4-uurs tijdvak waarin je de koerier kunt verwachten. Volg het transport via de trackingpagina en ontvang updates via e-mail, sms en Marktplaats-chat.
Wil je liever direct via Brenger boeken? Lees hier hoe het werkt.
Kan ik de betaling voor Marktplaats-aankoop ook via Brenger regelen?
Als je kiest voor de veilige productbetaling via Brenger, betaal je niet alleen voor het transport, maar ook voor het gekochte product aan de verkoper. Brenger betaalt de verkoper uit zodra de koerier het product heeft opgehaald.
Ga naar Brenger.nl en vul het ophaal- en afleveradres in. Na het toevoegen van de item(s) wordt er gevraagd of je de betaling van het product ook via Brenger wilt laten verlopen. Hier vul je het bedrag in dat je met de verkoper hebt afgesproken en geef je zijn/haar contactgegevens op. Zorg ervoor dat alle gegevens juist zijn om eventuele annuleringskosten te voorkomen. Stem daarom eerst alles af met de verkoper.
De verkoper ontvangt dan een e-mail om zijn of haar bankrekening in te vullen en te verifiëren (let op: wij doen dit alleen via e-mail vanuit noreply@brenger.nl , nooit via WhatsApp of andere kanalen, dit kan phishing zijn).
Lees hier meer over hoe de veilige betaling voor kopers/verkopers precies werkt en waar je op moet letten.
Let op: Je hoeft nooit je rekeningnummer aan Brenger of de koper te geven. Wanneer de koper de betaling via Brenger regelt ontvang je een mailtje van noreply@brenger.nl met de uitnodiging om je identiteit te verifiëren bij Online Payment Platform. Uitnodigingen om de betaling te bevestigen via andere kanalen, zoals WhatsApp of andere e-mailadressen, kunnen wijzen op phishing. Meldt dit soort pogingen altijd bij de politie of de online fraude helpdesk.
Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?
De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.
Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.
Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?
Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.
Voor sommige opdrachten geldt er geen garantie. Deze opdrachten kunnen niet vooraf worden betaald en worden niet gedekt door onze schadeverzekering:
- Het transport bevat één of meerdere artikelen die groter zijn dan 400x180x160 cm;
- Het totale volume van het transport is groter dan 5 m³;
- Het totale gewicht van de items is zwaarder dan 200 kg;
- Het transport moet naar een afvalstation;
- Het gaat om etenswaren;
- Het betreft een aanhangwagen/aanhanger of piano;
- Het betreft een organisme (planten/dieren);
- Het transport betreft een gebied buiten het standaard transportgebied: Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Duitsland.
Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.
Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?
Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.
Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?
Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500.
In specifieke gevallen wordt de schade niet gedekt:
- Schade aan het product die binnenshuis ontstaat wanneer de vervoerder de spullen tilt of helpt bij het tillen op het ophaal- of afleveradres;
- Schade aan glas, spiegels, steen, computers, piano’s, aanhangers, printers, etenswaren, planten, dieren, geld en geldwaardig papier, lijfsieraden, kunst en antiek/antiquiteiten;
- Schade aan een product dat groter is dan 400x180x160 cm;
- Schade aan een product dat in een opdracht valt die in totaal zwaarder is dan 200 kg;
- Schade aan iets anders dan het product, zoals het huis of de tuin;
- De koerier is niet aansprakelijk voor schade aan het product die niet was te constateren bij het ophaaladres, bijvoorbeeld bij interne schade die niet zichtbaar is aan de buitenkant van het product.
Je kan zelf voorzorgsmaatregelen nemen om het risico tot schade te beperken. Verpak en zeker je spullen, gebruik het juiste verpakkingsmateriaal en overweeg aanvullende verzekering an te schaffen voor waardevolle artikelen.
In het geval dat er schade ontstaat verzoeken we je om het schadeformulier binnen 48 uur nadat de spullen zijn geleverd in te vullen. Ons team zal het dossier beoordelen en binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Afhankelijk van de schade zullen wij je tegemoet komen in het herstel, of de waarde van het product vergoeden (tot €500)
Mocht je nog niet alle benodigde informatie voorhanden hebben, vragen we je nog steeds om het formulier binnen 48 uur in te vullen. We zullen dan contact opnemen om het dossier aan te vullen.
Voor vragen of opmerkingen kan je altijd een mail sturen.
Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?
Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.
Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?
Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:
- Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
- Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
- Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
- Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.
Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:
- Een verhuislift
- Demontage
- Verpakkingsmateriaal
Brenger werkt samen met
Voordelig transport voor je Marktplaats aankoop
Heb jij iets moois gezien op Marktplaats en zoek je nog een ophaalservice en bezorgdienst? Dan ben je bij Brenger aan het juiste adres! Via ons platform vind jij een koerier die jouw aankoop ophaalt bij de verkoper en bij jou bezorgt zonder dat jij iets hoeft te doen. Zo kun je jouw nieuwe bank laten bezorgen, wanneer jou dat uitkomt!
Je plaatst jouw transport op ons platform, kiest de tijdvakken waarin het kan worden opgehaald en afgeleverd. Vervolgens ontvang jij in een e-mail welke koerier jouw aankoop komt brengen en in welk door jou gekozen tijdvak het wordt opgehaald en afgeleverd. Onze koeriers kunnen jouw meubels bezorgen wanneer jij dat wil. Nergens anders regel je zo makkelijker, voordelig en snel vervoer voor jouw Marktplaats aankoop.
Zo heb jij het voordeligste Marktplaats transport voor je aankoop, wordt de wereld wat duurzamer en verdient de koerier meer op zijn rit. Dat is transport via Brenger, dé Marktplaats bezorgdienst.
Verminder je CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken!
Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨 op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.