Boek je bezorging met een Betaalverzoek via Marktplaats

Standaard Stoeplevering vanaf €18
Jij kiest een bezorgdag binnen 3-7 dagen
Onderweg verzekerd tot €1000
Tijdelijk tot 25% korting
  • Start een chat met de verkoper en klik op ‘Doe een voorstel’
  • Kies Brenger voor levering om de prijs te berekenen
  • Betaal hier voor je aankoop en bezorging
  • Geef je gewenste bezorgdagen door via de datumplanner
  • De verkoper kiest een van de voorgestelde dagen
  • Boek eventueel een extra service zoals Hulp met tillen erbij
  • Bekijk updates via de trackingpagina, e-mail en Marktplaats-chat
  • De avond voor het transport ontvang je een 4-uurs tijdvak waarin de koerier komt
  • Bereid je voor: help de koerier met tillen of zet de items klaar op de stoep

Onderweg verzekerd tot €1000

Sta je klaar om te helpen?

De koerier haalt en bezorgt jouw Marktplaats-aankoop tot op de stoep. Je wordt verwacht de koerier te helpen bij aankomst.

Je helpt de koerier(s) met uitladen
Je tilt je item(s) zelf naar binnen
Je zet de item(s) klaar op de stoep
Je helpt de koerier(s) met inladen

Het is mogelijk om extra hulp te boeken tijdens het plannen van je bezorgafspraak:

Je helpt de koerier(s) met uitladen
Met hulp van de koerier(s) til je de item(s) naar de gewenste plek
Jij mag lekker ontspannen
De koeriers tillen de item(s) naar de gewenste plek

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik bezorging door Brenger via Marktplaats boeken? 

Je betaalt voor het product en bezorging met een Betaalverzoek via Marktplaats. Daarna plan je de bezorging via Brenger. Het product kan worden bezorgd binnen 3-7 dagen na planning, inclusief standaard Stoeplevering en Onderweg verzekerd tot 1000 euro.

Betalen voor het product en bezorging met een Betaalverzoek via Marktplaats 

  • Sluit een deal met de Verkoper en Doe een voorstel in berichten op Marktplaats.
  • Vul het afgesproken bedrag in, zonder verzendkosten.
  • Kies Levering en selecteer Brenger. De geschatte prijs voor bezorging is op basis van de postcode van de advertentie en standaard Stoeplevering. De eindprijs wordt getoond na het selecteren van afleveradres tijdens het afrekenen.
  • Kies vervolgens Verstuur Betaalverzoek.
  • Wanneer zowel de Koper als de Verkoper het eens zijn over de Prijs en de Levering, kan de Koper Naar Betalen klikken om de betaling af te ronden via Marktplaats. Op het moment van afrekenen kan Marktplaats aan de koper een accurate verzendprijs geven, op basis van het ophaaladres, definitieve afleveradres en de afmetingen van de item(s). 
  • Na de betaling ontvang je in Berichten een stappenplan om de Bezorging door Brenger te regelen.

De bezorgdag plannen

  • Nadat de Koper heeft betaald voor het product en bezorging, kunnen beide partijen een bezorgafspraak plannen.
  • De Koper ontvangt een e-mail met het verzoek om minimaal 3 beschikbare dagen voor bezorging door te geven via de datumplanner van Brenger.
  • Hierna ontvangt de Verkoper een e-mail om een ophaaldag te bevestigen.
  • Bij het plannen van een datum wordt aan beide partijen gevraagd om tussen 08:00 en 18:00 beschikbaar te zijn. De avond voor het transport stuurt Brenger een e-mail met een tijdvak van 4 uur waarin de koerier komt.
  • Zowel de Koper als Verkoper ontvangt een afspraakbevestiging van Brenger per mail.

Bezorging door Brenger

  • Brenger zorgt ervoor dat de item(s) worden opgehaald en gebracht op de overeengekomen dag.
  • De Koper en de Verkoper worden op de hoogte gesteld via e-mail en SMS. De avond voor het transport laat Brenger weten hoe laat de koerier komt.
  • Het transport kan worden gevolgd via de trackingpagina. Kies Naar Brenger in de Berichten om naar de trackingpagina te gaan.

Wat kost bezorging via Brenger?

De kosten voor bezorging via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je kiest. Wanneer je een Betaalvoorstel of Betaalverzoek via Marktplaats stuurt, kun je Brenger selecteren voor de levering. Daarin staan de geschatte kosten voor bezorging vermeld. Deze geschatte prijs is gebaseerd op de postcode van de advertentie en standaard Stoeplevering. De eindprijs wordt getoond na het selecteren van het definitieve afleveradres tijdens het afrekenen.

Kan mijn aankoop op een specifiek tijdstip en/of datum worden bezorgd?

Bij het boeken van de bezorging door Brenger via Marktplaats geeft de Koper zijn gewenste bezorgdagen door. De Verkoper selecteert vervolgens een dag waarop het item wordt opgehaald. Bij het doorgeven van een datum vragen we beide partijen om tussen 08:00 en 18:00 beschikbaar te zijn. De avond voor het transport ontvangt zowel de Koper als Verkoper een 4-uurs tijdvak waarin de koerier komt.

Wat houdt Stoeplevering in?

Wanneer je kiest voor Brenger om je Marktplaats-aankoop te bezorgen, boek je een standaard Stoeplevering. Bezorging wordt binnen 3-7 dagen geregeld. Standaard Stoeplevering houdt in:

  • De Verkoper zet de spullen klaar op de stoep en helpt de koerier met inladen.
  • De Koper helpt de koerier met uitladen en brengt de spullen zelf naar binnen.

De Koper kan na het boeken van een Stoeplevering optioneel extra hulp bijboeken.

Kan de koerier met sjouwhulp of laadklep komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Afhankelijk van het te vervoeren item, wordt er in sommige gevallen automatisch een laadklep geboekt. Na het boeken van een standaard Stoeplevering, kan de Koper eventuele extra services bijboeken. De prijs van de service is afhankelijk van de verdieping. Extra service wordt enkel op de afleverlocatie aangeboden. Op de ophaallocatie dient de klant de spullen op de stoep klaar te zetten voor de koerier. De beschikbaarheid van een extra service is afhankelijk van het te vervoeren product.

Optie 1: Hulp met tillen

De Verkoper zet de spullen klaar op de stoep en helpt de koerier(s) met inladen. De Koper helpt de koerier(s) met uitladen. De spullen worden met de hulp van de koerier(s) naar de gewenste plek getild.

Optie 2: Volledige service 

De Verkoper zet de spullen klaar op de stoep. Op de afleverlocatie tillen de koerier(s) de spullen naar de gewenste plek.

Hoe weet ik hoelaat de koerier komt?

De avond vóór het transport ontvangt zowel de Koper als de Verkoper een e-mail met een 4-uurs tijdvak waarin de koerier komt. De status van het transport is te volgen via de trackingpagina van Brenger. Deze vind je in de bevestigingsmail of door ‘Naar Brenger’ te klikken in je berichten op Marktplaats. Ook krijgen zowel de Koper als de Verkoper statusupdates over de bezorging via de e-mail en sms. Op de dag van transport is het mogelijk om direct contact met de koerier op te nemen. De contactgegevens van de koerier zijn twee uur voor het tijdvak beschikbaar op de trackingpagina.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Verzenden met Brenger via het Marktplaats Betaalverzoek worden verstuurd, zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €1000. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres, wordt niet gedekt door deze verzekering. In geval van schade vragen wij je direct telefonisch contact met Brenger op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade, en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl. Brenger vergoedt de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product, tot €1000.

Bekijk alle FAQ’s

Voordeliger, makkelijker en duurzamer dan een busje huren

Bij Brenger doen wij er alles aan om het vervoer van grote spullen makkelijk te maken. Ons slimme platform koppelt jouw transportopdrachten aan professionele koeriers die toch al die kant op gaan.

Ideaal voor het versturen van grote items zoals meubels en apparatuur van A naar B. Zo maken we het transport voordeliger voor jou, verdient de koerier meer op zijn rit en besparen we samen onnodige CO2-uitstoot. Win-win-win.

Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!

Over koerier Arthur

(5.0)
Heel vriendelijk om de deur te helpen tillen naar de 1e verdieping, bedankt!

Over koerier Orley

(5.0)
Uitstekende service, zeer zorgzaam.

Over koerier Rachid

(5.0)
Erg vriendelijke bezorger. Communicatief vaardig en professioneel. Liet netjes weten hoelaat hij aankwam en ging voorzichtig en vakkundig met de spullen om. Vriendelijk in de omgang.

Over koerier Joël

(5.0)
Super behulpzaam en netjes

Over koerier Gábor

(5.0)
Thank you so much for your help!
Toon meer reviews
Liever direct via Brenger.nl boeken?

Lees hoe het werkt